Nu prea am cum sa nu fac comparatii cu Polo 1.9TDI (s-a mai spus ca sunt cocalar? totusi, unul mai mic, ca nu ma arunc la BMW), pentru ca le am si le conduc pe ambele, iar diferentele mi se par destul de mari. In primul rand, cei 105CP pentru Golf V sunt cam putini, masina e mai grea decat Polo iar cutia de viteze nu o ajuta foarte mult. Parerea mea (sa nu-i spunem personala, ca-i mica si ea si poate o doare) este ca cel mai potrivit motor de pe Golf V este cel de 2.0 - ambele versiuni, 140CP si 170CP, doar ca 2.0 vine cu un consum mai mare, cu probleme dese la chiulasa si la turbo, insa diferentele intre 1.9 (nu mai zic nimic despre cel de 90CP) si 2.0 sunt imediat sesizabile.
Eu vad Golful V 1.9 ca pe un mic tanc, butucanos, puternic, robust, doar ca mai lent decat Polo 1.9. Interiorul are un plus la Golf V in comparatie cu Polo, este ceva mai elegant si mai confortabil decat Polo, spatiu mai mult, materialele sunt mai bune calitativ si scaunele mai confortabile. Golful V este mai stabil si are suspensia mai buna (conteaza si faptul ca Golful are suspensie independenta pe spate in timp ce Polo are punte rigida), dar motorul este ceva mai galagios la Golf. Fiind mai lent, va beneficia cat de curand si de Stage1 (va ajunge la cca 130CP).
Pentru drumuri mai lungi, daca nu ma grabesc, mai ales daca sunt si portiuni de autostrada, prefer Golful V, este mai confortabil.
Daca ma grabesc (si eu mai tot timpul ma grabesc), daca am nevoie sa ma misc rapid, Polo 1.9TDI este mai fasnet, mai agil, rapoartele cutiei sunt mai bune, se simte mai bine cum intra turbo iar consumul este semnificativ mai mic. Asa ca am mai cumparat inca un Polo 1.9TDI, norocos cum sunt, l-am nimerit cu km putini, cumparat de la un batranel (pana la piata, nu bate, nu troncane, porneste la sfert, pacat ca-i negru, dar nu mai fac nazuri la culoare), fost sofer la ambasada si de curand pensionar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu