duminică, 23 februarie 2025

Loganet nou 1.0 TCE

Un fost coleg de munca si-a cumparat de curand loganet nou, metoda cu loganetul vechi dat la schimb. Si cand spun vechi, inseamna ca avea 4 ani si cca 40 mii km - 1.0TCE 101CP. A fost la revizie in reprezentanta, a vazut un loganet nou, manual - tot 1.0 TCE - 100CP - alb si cel nou si cel dat la schimb, si gata, a vrut si el, ca tot se plictisea degeaba. Cel vechi a fost evaluat la 7mii si ceva de euro, cel nou 15 mii si ceva de euro, asa ca 8mii de euro mai tarziu pleca fostul coleg fericit din reprezentanta.

Mi l-a dat pe mana, sa il conduc si sa-mi spun parerea. Cum sunt mai prost de felul meu, i-am spus omului ca-i superb, ca mi se pare foarte frumos si confortabil, ca-i o masina minunata si-i doresc sa il tina cat mai multi ani si fara sa aiba evenimente neplacute, partial adevarat, pentru ca, sincer, chiar ii doresc sa se bucure de masina cat mai mult si sa nu faca boroboate cu ea, dar la restul pot sa spun doar ca mi se pare o masina decenta, masina cu care cred ca e foarte ok sa iti faci treaba, si cam atat, nu pot sa spun ca mi-a placut.

Dupa care m-am suit in Polo, bucuros ca am revenit la trocariciul preferat, fara sa ma deranjeze tableta infipta in mijlocul bordului si fara sa imi vina sa ma sui in picioare pe acceleratie de fiecare data cand voiam sa depasesc. Si am revizuit calculele facute de fostul coleg. Diferenta de pret insemna 8mii euro/4ani = 2mii euro/an, + CASCO (alte riscuri la o masina de 15mii euro) si alte maruntisuri, ajungea omul lejer la 2500 euro/an (si implicit costuri / 10mii km).

La 5 masini ale mele, ar insemna 12.5 mii/an doar depreciere si CASCO. Daca fac un calcul rapid cu deprecierea masinilor pe care le-am avut pentru ultimii 5 ani, ies ca la sirioane am castigat cateva sute de euro (din dauna totala primita scad 400 de euro pentru cel casat, adun 100 pentru cel vandut si cel in funciune pot sa-l revand oricand cu 350 de euro, cat a costat - total Sirioane as fi un plus de cca 600 de euri) si la Polo-uri sunt pe plus cam 900 de euro (dauna totala primita de 3400 euro), celalalt polo cumparat cu 2.5 euro valoreaza cam tot atat si acum, iar fordul s-a devalorizat undeva la pana la 1000 de euro, am gasit la fel la pretul la care l-am cumparat. Practic, daca as vinde acum toate masinile pe care le am, as fi cu un mic plus fata de pretul de achizitie, in cel mai rau caz as fi pe zero. Golful nu il mai iau in calcul, doar ce l-am cuparat de doua luni si zic ca l-am luat sub pretul pietei.

Daca iau in calcul strict ultimii 4 ani, ar iesi un 50 mii de euro. Bani pierduti, daca imi luam masini noi. Asta raportat la loganetul fostului coleg, daca as fi luat VW, Ford si Toyota (ca nu cred ca ai de unde sa cumperi Daihatsu de nou in ro), probabil ca as fi pierdut si mai multi bani, luand in considerare deprecierea data de vechimea masinilor. Daca iau in considerare si cei 120k/an km parcursi la munca eu si colegii + 30k facuti de doamna, pai deja jucam in alta liga, pentru ca buy back la 40mii de km cum o facut colegul ii una, si la 250 mii km (cam cat am condus eu in ultimii 4 ani) ii cu totul si cu totul alceva, cred ca luam 3 semine si o flegma la revanzare.

Nu ca n-as fi stiut, dar mi-am reconfirmat inca o data ca nu sunt facut pentru masini noi. Imi spunea mecanicul meu ca uite, Florine, Duster nou, o frumusete, il apreciaza strainii si noi il injuram ca ni se pare scump la 20+ de mii de euro. Si i-am raspuns omului ca imi place si mie, nu injur, maica, ca nu ma ajuta, dar mi se pare scump si mie la 20k, daca o sa am nevoie de un 4x4 o sa iau in calcul sa cumpar unul fix cum a vandut colegul asta al meu, dupa 4 ani la mai putin de jumatate valoarea masinii, de preferat cu 40mii km in bord, in mod clar pe firma, sa deduc impozitele si TVA-ul de pe ea, ca daca o iau la 8mii pe firma si aplic toate deducerile, ar ramane undeva la 5k de euro, suma pe care o rotunjesc altcumva cand o pronunt, maica.

Deci, da, sunt zgarcit, stiu, nu trebuie sa mi-o mai spuna si altii, si ma bucur ca nu i-am strigat colegului ca de 15 mii de euro imi luam 10 Sirioane si 5 Polo! Cand vine vorba de masini, e clar ca trebuia sa ma nasc scotian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu