joi, 26 aprilie 2012

Hai romales

Ca un constructor serios ce ma aflu, m-am apucat de construit cu drag si spor, ca doar o dat primavara in noi si constructorii is intr-un fel ca gazele, se apuca primavara de treaba de zici ca nu-i adevarat.
Organizarea o fost simpluta, gasit doi negri (negri in sensul ca baga munca fizica din greu, ca negri pe plantatii, nu ca-s colorati) si cu mine trei, lopeti, cazmale, panouri pentru cofrat, fier pentru armatura si ciment se gaseste pe la orice depozit, pisoc, balast si pietris ibidem, energizant pentru negri (adica bere) si vointa pentru mine cat cuprinde, si cam asta o fost.
Lasand la o parte faptul ca am tras la betoane mai ceva decat  un sclav pe plantatie, ca preparam (la betoniera) si turnam betoane si noaptea la lumina farurilor, rezultatele s-or concretizat prin faptul ca mi s-o cam lungit mainile, am facut febra musculara si m-am cam bronzat. Ca efect secundar, gardul din beton dinspre drum ii  terminat si arata destul de bine.
Toate bune si frumoase pana cand o venit la mine un bastinos din zona (cam negricios, la propriu) cum ca suntem aproape vecini si ca ar trebui sa ne ajutam, ca daca vreau sa-mi las din materiale sau din utilaje la el, "nu-i problema, maca-ti-as" ba dimpotriva, ma ajuta cu mare drag si placere. Iar io, ma uitam ca vitelul la tiganul cel degraba saritor, si nu reuseam sa pricep de unde atata drag interetnic. Asta pana m-o lamurit (aproape) vecinul "Ca daca ma uit mai bine la tine, si tu esti cam negru."
In felul asta, pana la sfarsitul verii, parca vad ca o sa ajung sa-l aud pe fi'miu cum striga la usa "Mami, hai deschide tu, ca-i un tigan la usa!", asa cum o patit un fost coleg (dupa o luna intreaga de santier cu soare si vant din plin).  Tetrailes bahtalo sau come si dice!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu